fredag, augusti 03, 2012

Jag mötte Lassi

Mina två hetaste bloggämnen detta mästerskap har varit bussar och ägg. På Radiosportens videodagbok så avslutar jag en filmblogg genom att medverka med mina två favoritinslag i OS-vardagen. Titta här. Tyvärr så hade de glömt att micka upp mig. Jag kan avslöja att jag pratar om ägget som ett fenomen. Livsmedlens livsmedel. Självklart är allt inspelat och upplevt i en buss. Så klart. Bussen tog oss förbi både Big Ben och Buckingham Palace innan busschauffören efter 88 minuter släppte av oss vid roddarenan. Där försökte jag ro hem så många bra deppbilder på Lassi Karonen som jag bara kunde. Han fick i alla fall en kyss till slut. Trots att han kom på en snöplig fjärdeplats. Men för Lassis fru (?) är nog Lassi nummer ett (fin tanke). 







I detta nu sitter jag på friidrottsarenan. Första dagen i dag och Michel Tornéus ska hoppa längdhoppskval. På bilden här under är det möte mellan Bob Martin och Raquel. De är två av tre fotochefer här på friidrotten och satt och beslutade om vilka som skulle få de 12 platserna för remotekamera vid längdhoppsgropen. Bildbyrån fick inte någon plats fick jag berättat för mig sekunderna efter denna bild togs. Men jag ska få komma in på innerplan under ett hopp i varje fall. Man får nöja sig med det ibland även om det känns surt. Han till höger i bild hade inget med besluten att göra utan sov mest.

Lite skönt att jag har återfunnit funktionen där man gör bilderna större. Den har jag saknat men inte letat. Nu fanns den bara där plötsligt. Skönt. Ju större desto bättre.

Inga kommentarer: