lördag, februari 20, 2010

Grattis Norge... Igen


Det gick bra att knata upp i backen. Men jag kan lova att lungorna mina jobbade på vägen dit. Hittade en ganska bra plats med lite fint solljus. Norge tog guldet, igen, medans svensk 1 Patrik Järbyn brakade in i en port medans svensk 2 Hans Olsson inte ens hann komme till "min" port som låg cirka fem sekunder efter starten... Kände ändå att jag hade okej bilder på Järbyn när han är på väg att köra ur redan vid mig men den förhoppningen att få något publicerat avlivas snabbt efter ankomst till mediacentret. Bilder på en blodig Järbyn med stödkrage ligger redan överallt. En bom. Igen.



Imponerade lite på mina fotokollegor och lite annat löst folk som hängde på fotopositionen idag. När norsken Aksel Lund Svindal åkt förbi så säger jag spontant.
"I think we just saw the gold medal passing"
Ungefär en kvart senare så står det klart att mitt tips gått in.
"Man! You really know your skiing man!" utbrast en imponerad kanadick.




Det alpina gladde ingen svensk idag. Men Anna Haag knep silvret uppe på längdstadion. Verkligen kul. Hon är en otroligt trevlig och härlig tjej. Där har vi en som kommer bli folkkär. Eller det är hon nog redan när jag skriver detta.

Nu ska här göras bilder. Ikväll blir det silvermedaljutdelning. Alltid kul.

1 kommentar:

norskenora sa...

GODT MED GULL§!!!!! :D