fredag, februari 19, 2010

Skidskytte herr

Min känsla inför skidskytteherrarnas 20 km var positiv. Men. Det gick liksom inte så bra. Min konverter strulade och jag blötte ned båda mina mobiler när jag i den av solen uppvärmda och därmed våta snön låg och plåtade. Ferry har enligt vad han sjävl sagt haft lite problem med att somna de senaste nätterna. Inte så konstigt kanske. Grabben har varit överallt och det är kanske inte så konstigt att man har svårt att fokusera när man redan har ett OS-guld. Hoppas Kalla har bättre nattvanor än Ferry. Skulle vara trevligt att få göra "Guldfnatt i natt" igen. Just nu får bara de där jävla norrmännen göra sådana grejer... Som vanligt.

Ikväll ska antingen jag eller HövdingDaniel gå på Anjas bronsmedaljutdelning. Men ingen vill riktigt. Båda vill på berget och plåta skeleton. Som rodel fast med huvudet först och roligare start. Vi får väl dra lott.

Dagens miss gjorde jag direkt efter damernas lopp. Eftersom jag är själv till skillnad från min främsta svenska konkurrent Scanpix så har jag bråttom att sända. Så direkt efter att svenskorna gått i mål kollar jag snabbt i mixade zonen och springer sen till presscentret. Efteråt ser jag bilder på en gråtande Helena Jonsson som tröstas av sina tränare. Klantigt.






Inga kommentarer: