måndag, februari 22, 2010

This is our game

Anlände till Vancouver för ungefär 40 minuter sedan. Säkerhetskontrollerna hårdare. Pulsen högre.

Åkte direkt till hockeyarenan. Borde inte blivit insläppt eftersom jag saknade biljett men lyckades på något sätt i alla fall ta mig in. Det återstod då tio minuter av matchen. USA ledde 4-2. Jag går ut mot läktaren bara för att känna av den elektriska stämningen. Men blir stoppad.

"Do you got a ticket bro?" frågar en vakt.
"No. I just wanna hear the sound" svarar jag och intygar "I´m ahuge hockeyfan"
"Okay. Stay where you are and listen then."
Jag skymtar isen. Jag ser publiken. Jag känner trycket. Mäktigt. Kanada reducerar. Jublet är som en åskknall. USA klarar ändå av att vinna. Matchen tar slut. Jag tackar vakten och går och dricker kaffe. En idrottsupplevelse rikare. Det gjorde inte så mycket att jag bara såg lite av mittzonen.

När jag sen går runt i arenan så hör jag flera gånger folk säga att man ska hålla sig ifrån att gå under broar idag. Kanadickerna tros vara aningen mer suecida just ikväll.

Inga kommentarer: