fredag, november 11, 2005

12.91 gällande STrekord!


Jag var vare i Nortgbuying! Norrköping denna metropol av sex och erotik. Eller av spårvagnar och rolig talmelodi.
Jag och Klas Klättermus gjorde Norrköping BIG TIME! Vi var på centralbadet. Prata med folk. Bubbla bubberlpool. Klättra klättervägg. Simmade simbassäng. Bastade bastu. Men framför allt! Kanade vattenrutchkana!!!! Med tidtagning! Vicka finesser det finns. Jag var dålig i början. Landade på tider över femton sekunder. Detta medans den slimmade Klas Klättermus dundrade ner på dryga tretton och en halv. Klas Klätter skrattade och skyllde på vikten... Sen ändrade jag taktik. Hade armarna ovanför huvudet istället för efter sidorna... Rena EPOeffekten. Hela badhuset stannade upp och applåderade när jag stod i vinnarcirkeln med 12,91 blinkande i rött bakom mig.
Klas Klätter muttrade nåt om vikten och jag anammade denna stund av triumf och ädel Viktoria!
Vi gick ut o drack öl. Klas Klätter var vansinnigt trevlig. Hade en suspekt bartender. Han jublade högt när Nanne Grönwall kom ut i högtalarna. Pinsamt och konstigt.

Hoj hoj!

Inga kommentarer: