lördag, november 26, 2005

Rosa är ingen ko. Han är coach







Jaha. Då var man hemma igen. Det var myckey trevligt att var i öster och spela fotboll.
De finska journalisterna kanske inte var dom hetaste men fullt tillräckligt kompetenea att spöa oss med 7-1. Lirade hela matchen och Rosa (som inte är en ko utan en journalist) vare enligt Kaptens utsago nöjd med mig. Jag gjorde väl det jag kan. Sprang.

Summa intryck från min och Kapte Klännings resa
Bröderna Backe avgudar sin far. Skulle förmodligen offra både en och annan get för att blidka honom. Den äldre namedroppade även en drös klubbar på typ div1-2 nivå som han påstods ha spelat i. Helt utan koppling till resten av sin berättelse. Ville nog bara få fram att han nog var lovande som ung. Eller så hetta han Backe.

Radions Mr Tennis var en vasinnigt trevlig och sympatisk man. Sillen eller Rosa Junior var också en mycket solid personlighet. Bank vet jag inte. Uppförde sig dock mycket korrekt och hade väl rätt allmänt en trevlig hållning.'

Kapten Klänning hittar bätter än va jag gö i Stockholm.

Det fanns många fulla finnar på båten. Bildbevis finns.

Maten var god. Jag var riktigt rökig igår. Dansade väldigt länge.

Mintu har alkoholprocenten 50.

Erlend Loe skriver jävligt bra. Så vill jag skriva. Ska lägga ner lite tid nästa gång. Nu är jag så jävla seg i huvudet.

Jerry Skön

Inga kommentarer: