tisdag, februari 17, 2009

På mitt kontor

Jag sitter här och filosoferar. Snart kommer Emmet upp. Han bor i Malmö och fick tidigare idag en tågbiljett för en endaste liten krona. Snart sitter vi i mitt kök.

Idag har jag gjort ett uppdrag. En brasilianare med samba i fötterna och fotboll som yrke skulle fotas. I shorts. I kortärmat. I en temperatur som Anders Celsius skulle kalla minus 5. Celsius blev för övrigt bara 43 år. Brasiliens bidrag till Hisingen var lite tyst och förmodligen frusen. Men det gick fort. Det var tvunget så. När fotoobjektet efteråt drog på sig överdragskläder skakade stackarn som ett sädesfält i stormvind.

Inte nog med att det var kallt. Det var minsann ingen liten ritning som jag fått för uppdraget. Blixt sex meter åt höger och tre meter bakåt. Spelare tre meter fram och åtta meter in i bilden. ISO 250. f 5,6. 25 mm. Allt prydligt uppritat och nedskrivet i ett mail. Ett mail som jag skrev ut. Lämnade på kontorsstolen och åkte till fotoplatsen.
Dock löste jag problemet med ett måttband, gott minne och Hisingens typ femte största maktfaktor. Maktfaktorn fick agera provdocka med Lisebergsnålen och en strålkasterställning prydligt planterat rakt ner i huvudet.

Brassen slapp dock att ha göteborgska landmärken utstickande ur kroppen. Skönt det.




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: