torsdag, januari 06, 2011

Mysteriet i Frankfurt

Sitter på ett hotell. Mannen bredvid mig har slukat 6+1. Jag har har blivit kraftigt försenad till mellanlandningen i Frankfurt. Med andan i halsen hinner jag till gaten som öppnar upp trots tidigare stängdhet. Åker buss med fyra personer och kommer fram till det propellerflygplanet. Ser en orange väska. Blir glad. Den är min. Med sitt säregna utseende och sin gnistrande signalfärg är den lätt att skilja ut. Jag andas ut. Alltid så mycket bättre att få med sitt bagage än att inte få det. Väl framme i Innsbruck rullar bandet varv på varv. Min välfärgade väska kommer inte. Uppslukad av intet. Jag anmäler. Ber att de ska gör en extra koll och berättar om min iaktagelse i Innsbruck. Jag menar att den måste kommit med eftersom jag såg den i planets direkta anslutning. Men det blir inget lyckligt slut. Inte än. Efter att ha åkt bil i tre timmar samt ätit middag ringde jag flygbolaget. Inte ett spår. Jag är förvånad, förbryllad och lite förbannad. Väskjävel. Lastarjävlar. Om du har snott min väska och nu läser detta så tycker jag du borde skämmas. Skäms.

Huvudet känns som seg kola. Attacksomnar lite då och då. Precis alldeles nyss somnade jag mitt i skrivandet av en mening. Därför har sova bubblat upp som prio ett på min lista. Hoppas jag är väskförsedd imorgon. Annars blir det kallt.

1 kommentar:

sportskjutaren sa...

Ajaj!
Lider verkligen med dig :(
Hoppas att det löser sig snabbt och smidigt.

/D.Malmberg.