lördag, januari 14, 2012

Belgrad till Nis



Ni som följer mig på Twitter har kanske redan sett dessa bilder. Följer ni mig inte på det kvittrande social mediet kan ni börja att göra detta genom att klicka på länken.

Nåväl. Efter Tour de Ski åkte jag till Stockholm. Där hängde jag mest och försökte göra så lite som möjligt. I torsdags började så min bevakning av herrlandslaget som i morgon kliver in i europamästerskapet i Serbien. Matchen spelas mot Makedonien och jag har sedan i torsdags jobbat förhand. Porträtt mest. De bästa kan jag inte visa här än. De kommer i olika publikationer först i morgon. Har även betat av två träningar och jobbar där mest för att peta in så mycket bra arkivmaterial som det bara går utan att tumma för mycket på kvalitén.





Jag sitter i ett pressrum i Nis. Nis ska egentligen stavas med en sådan där ' ovanför s:et. Med den lilla apostrofens hjälp förvandlas det klassiska s:ljudet till ett tch-ljud. Så då var det utklarat. Så den som hädanefter uttalar Nis Nis och inte Nis får stryk. Den där meningen faller lite när man inte kan göra apostrofen. De närmaste dagarnas hotell är helt okej. När jag kom i går möttes jag av ett mycket kliniskt dricksglas och vänlig personal. När jag i morse tittade ut genom fönstret mötte i stället en flod, en marknad och ett solsken mig. Gott så.


Med tanke på min släkts Hjo-anknytningar så känns det lite extra roligt när en av landslagskillarna efterlyser bättre fart på bloggen på klingande Skövdedialekt.

Roligast på morgonens träning var nog Kim och Tobbes improviserade tribute till Dirty Dancing. Det klassiska lyftet som här görs helt utan skyddande vatten. Jag tycker att de vid nästa träning ska involvera kittlingen som kommer 0.55 in i den tyska trailern här nedan.
Allt för nu. Om tio minuter så serveras det lunch i pressrummet för första gången detta mästerskap. Ett kritiskt skede.

Inga kommentarer: