torsdag, januari 05, 2012

I väntan på nästa målgång

Italien bjuder på minusgrade, snötäckta berg och Ace of Base i högtalarna. Hade jag varit tvungen att välja bort något hade nog sountracket rykt...

Jag sitter och läser gamla blogginlägg och kommer på mig själv med att jag inte får ta sådana stora uppehåll. Det blir liksom roligare om man att läsa i efterhand om man varit flitig skribent. Ska försöka bättra på.

När jag och Kristoffer på Aftonbladet anlände för två dagar sedan så uppstod lite problem. Herr Bergström hade skött hotellbokningarna och nu visade det sig att jag inte hade något rum på det hotell där vi precis baxat in våra pinaler. En snäll receptionist ringde dock runt och kunde några minuter senare meddla att jag väntades i huset bredvid. En parant dam som begis lägger håret i papiljotter tog emot och jag fick rum 56. Ett enkelt rum mötte mig. En filt i stället för täcke och en minimal tv med fjärrkontroll utan batterier. Men även om första intrycket kanske inte var tårta så höjdes betyget avsevärt så fort jag öppnat toadörren.

En alldeles egen plastbidé i och utan obekväm stråle. Man fyller bara på baljan med vatten och simsallabim så är bidén användarklar.

Inga kommentarer: