onsdag, december 20, 2006

StorSofinkens lista

Lite tidsfördriv när jag egentligen har annat att göra. Plus att detta egentligen inte är min grej. Men det skiter jag i. För jag gör som jag vill.

1. Var hittade du den här listan? StorSofinkens blogg.

2. Var är dina föräldrar födda? I Huddinge och på samma som jag.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Audacity. Ett ljudredigeringsprogramm.

4. Vilken är din favoritrestaurang? Thaistället vid min nya lägenhet.

5. När badade du i en pool senast? Vet inte. Tror när vi var och badade på Valhalla.

6. Har du varit med i någon skolpjäs? Många. Många. Sist var jag 20 år och jobbade på fritids. Jag var tomten i Julpjäsen. Dock hämmades min talang något av snorungar med mångdubbelt fler repliker än vad jag hade.

7. Hur många barn vill du ha? Så pass många att man står sig under slåttern.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? FinaElinas Buddha Bar.

9. Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet? Japp. Så längt bort från moderaterna som möjligt.

10. Vad har du för TV-kanaler? 1. 2. 4. Fast egentligen har jag fler men min teve har ingen fjärrka så jag kan inte söka in dem.

11. Har du åkt moped någon gång? Jodå. Ja. Mest Suzuki TS som trimmades upp till 70 cc. Gick som ett spjut. Toppade typ 90. Min strösta bedrift på den är att jag på ett öppen gräsmatta krockade med en flaggstång.

12. Har du busringt någon gång? Mycket. Jag och Tomas Bonde blev oerhört inspirerade av Hassa och ringde som nå tättingar.

13. Har du fått felparkeringsböter? Jo.... För ungefär 3000 förra månaden. Det är sant.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Båda är avbockade i min ToDoList. Den första finns väldokumenterad på st.nu

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Nya Zeeland skulle jag tro.

16. Har du en egen trädgård? Nej och det grämer mig. Har inte ens en blomma nu.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Trasdockorna.

18. Kan du alla orden i nationalsången? Ja.

19. Badkar eller duschkabin? Svårt. Dusch. Fast bad om man är kall.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Har plöjt igenom Raskenboxen precis. Den är köng! Köng! Köng!
Svenne Wolter i topp form "Anna, Anna, släpp in mig Anna"

21. Favoritpizza? Är ju en riktig sucker på Pizza. Men jag har dragit ner. Är liksom lite rädd för att bli en fatso. Men en slabbig Vesuvio med BEA och sallad. Allt på en gång. Perfekt bakismat.

22. Chips eller popcorn? Popcorn som är gjorda i kastrull. Om jag får fri tillgång till tandtråd efteråt.

23. Vilken färg på läppstift använder du? Illrött ibland blått ibland lila.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? N ej. Det har gått mig förbi.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Näe. Jag har för ful panna.

26. Apelsin- eller äppeljuice? Trocadero.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? En av Sveriges vassaste fotografer tillsammans med en av Sveriges slöaste.

28. Favoritchoklad? Den nya med digestive i är inte dum.

29. När röstade du senast? Jag överröstade den slöa igår.

30. När åt du en hemodlad tomat sist? Tycker tomat är djävulens verk. Men mommas tomater har jag provat. För att vara snäll.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Ja, några i alla fall.

32. Är du bra på matlagning? Jo det må jag säga. Med tanke på min ålder.

33. Klarar du att tanka själv? Senast igår klarade jag av det.

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? i helvete.

35. Pepsi eller coca cola? Multinatinella svin stödjer jag inte. Trocadero däremot.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja. Om nu det militära räknas som jobb.

37. Vad var det senaste du handlade? Risfröt på tub och mjölk.

38. Har du kräkts offentligt? Lite för många gånger.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Mångmiljardär. Sen kan jag köpa en fru. Eller så inte.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Inte mig bekommet.

41. Har du ringt något betalnummer? Jadå. Röstninar i teve och även lite porr när jag var liten. Min kusin LångRobban lurade mig att ringa ett nummer som tydligen inte var grais, sa pappa...

42. Kan man vara vän med sitt ex? Jo det kan man säkert.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Var med IFK Göteborg på barnsjukhuset och hälsade på sjuka barn.

44. Hade du mycket hår som liten bebis? Vet inte. Men de trodde att jag skulle bli mongo.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? "Hej Hitlers telefon. Kan inte svara nu men lämna ett..... Fast nu är alla namn figurerade eller vad det heter.

46. Vad har du i din väska? Har ingen handväska. Men i min fotoväska finns allt jag behöver.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Tandborste ut. Flourtablett in.

48. Vad är du tacksam för idag? Att det är sol och att jag ska åka hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

44. Hade du mycket hår som liten bebis? Vet inte. Men de trodde att jag skulle bli mongo. De vet inte hur rätt de hade. God jul påre nisse. HÖr av dig nått i mellandagarna så tar vi ett fika. /André