söndag, januari 07, 2007

Manchester Fucking United

Jävla skit. Sitter på mitt hotell. Jag är sur. Eller arg. På alla frityroljor som kommer att göra att alla engelsmän och engelskvinnor kommer att dö i förtid på grund av åderförkalkning. Stackare. Sen är jag i tur och ordning arg/sur på min arbetsgivare och Manchester United.

Kort sammanfattning.
Henke gör debut på Old Trafford. Jag åker dit. Ett citat innan resan, "Bry dig inte om ackrediteringen, den ordnar BildReddarn." Kanon tänkte jag då slipper jag det. Men icke sa Nicke. På Landvetter nås jag av beskedet att jag inte är ackrediterad. Eller min ack har blivit nekad. Skit. Leonard Moon ger mig rådet att tjata. Det har jag gjort idag. Som fan. Ända tills den stackars kvinnan ringde nån väldigt viktig snubbe som sa att jag inte fick komma in. Sen blev jag eskorterad av en stor kille med walkietalkie och batong. Han gav mig tipset att kolla på matchen på en pub.... "Och sätta mig och trycka i mig friterad fisk och bli lika fet som alla Englendare eller?" sa jag,,,,, inte.. men jag tänkte.

Men en FAcup match hann jag med. I Portsmouth. Ful stad. Ful arena. Väldigt mycket England med andra ord. England är ett ganska..... Konstigt land. Man bygger hus med utsmyckning och fönsterbläck gjorda av järn. Detta trots att dem måste ha märkt att dess järnkonstrukioner faktiskt rostar och blir skitfula + att rostet sprider sig med vattnet och bildar stora bruna fläckar på näst intill varje fastad. Fult.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vafan! Trodde det funkade bättre där hos din arbetsgivare. Fan vad surt att missa den matchen!

Anonym sa...

Älska England.

/Mac