tisdag, januari 23, 2007

Men åååååå

Om ens korg med år strax ska fyllas till tjoget jämnt så borde man ha hunnit att skrapa ihop i alla fall ett antal vuxenpoäng. Man borde ha blivit vuxen nog att inte behöva gå och tjuvkika på kvittot till ens egna inslagna present. Eller? Och om man nu inte kan stå emot det oerhörda behovet av att få veta vad ens kommande paket innehåller så är man väl i alla fall ändå smart nog att hålla tyst om det. Eller? Tydligen inte.
Presenter är roligast när de överaskar i sin självklarhet. Jag hade, enligt mitt tycke, lyckats med det. Jag har köpt nåt som var självklart men ändå inte väntat. Behövt men inte livsviktigt. Inte speciellt orginellt men kul.
Men nu är liksom överaskningen bort och jag är less.
Och ja. Jag är barnslig. Men jag är inte barnsligast. Det priset tog en tjyvfluktande flickvän hand om...

Inga kommentarer: