söndag, januari 17, 2010

Handbollens vagga

Nu skall här åter bli mästerskapsblogg. Sedan min start på Bildbyrån har januari betytt handbollsmästerskap. Jag följde handbollslandslaget i Trondheim 2008 och i Split 2009 och detta decenniums första månad skall jag och handbollskrigarna hålla till i Innsbruck.

Uppladdningen igår bestod i vänners återkomst till Sverige efter kortare period i Asien. Den älg som jag sköt på solpasset i september låg mald, kryddad och stekt tillsammans med allt annat som hör tacos till. En riktig brakmiddag där resehändelser och allmän politik stod på schemat. När klockan började närma sig tolv började jag försöka dra mig hemåt. Men slumpen föll som så att Full metal jacket började rulla på televisionen och en sådan kultrulle kan bara inte undvikas. Men strax efter att Gomer Pyle fyllt Drill Inspector och sig själv med bly så tog jag i alla fall bilen hem för att packa. När jag så släckte lampan lyste 03:31 ilsket rött på min klockradio. När samma apparat lyst e ut 05:01 klev jag upp och ringde taxi.

Nu sitter jag vid gaten på Landvetter och väntar in Rebecca som ryktet säger skall vara snart kommen. Det ser jag fram emot. Hon är så otroligt härlig och kan ju det där med känsloyttringar om ni minns

Runt elvasnåret är vi i alpstaden. Flincken som varit otrogen med skidskyttet ansluter där. Tyvärr så kommer Ulf från allehanda delar av Ystad inte att närvara i år. Det smärtar mig men det får helt enkelt gå ändå.

Så. Nu kör vi.

Inga kommentarer: