torsdag, april 26, 2007

Mental istid

Sitter på konoret och har redovisat kvitton. Sexton a4 med kvitton upphäftade och redovisade, uträknade och avstämda. Så drygt. Huvudet töms liksom på kreativa tankar.
Om sju timmar ska jag sätta mig i en tryckkabin för färd till de brittiska öarna.

Bostadsbristen är löst. På måndag får jag nycklar. Tackar den skrivande ådran i mig. Idag har jag flyttat ur alla grejer ur den luktande lägenheten. Fast nu luktar den faktiskt normalt. Hans lär inte trivas i den både damsugna och väldoftande lyan. Han sitter nog i detta nu på golvet med armarna runt benen och tröst äter ägg samtidigt som han upprepar mantrat, "Lugn Hans, detta är ditt hem, här är du trygg, det kommer snart lukta som vanligt" samtidigt som han äter ägg. Lämnade faktiskt kvar en tolva ägg och ett kilo mjöl. Trots att jag lovat mig själv att flytta ur gåvofritt. Men jag orkade inte kånka på matvaror.

Nu ska jag till MackanMedia och skeda upp mig mot hans rygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske skulle ha lämnat några kokta ägg lite här och var, så han kan känna igen sig när han flyttar hem igen?

Anonym sa...

KOKTA ägg alltså. Skalade. Okokta ägg luktar inte...

Anonym sa...

Jag skedade på annat håll.

/Mac