måndag, april 16, 2007

Vilken start!


Klev ut i den vackra aprilmorgon. Solen lyste, fåglarna kvittrade och det luktade grus. Sån där lukt som påminner om vår.
Jag gick till min bil. Denna blåa fartvirtuos på de göteborgska vägarna. Jag ser att det sitter en vit lapp på rutan. Det alldeles för bekanta ordet böter far igenom huvudet. Men det är ingen böter. Det är ett vanligt linjerat anteckningsblockspapper som ligger vikt under mina vindrutetorkare. Hmmmm.... Lappen vecklas upp och jag kan läsa. "Hej! Jag har råkat köra på din bil. Kontakta mig så kan vi lösa dett. Daniel". Hurra hurra. Gjorde en visitation och fann den vänstra framdelen och spoilern kanska kraftigt demolerad. Lilla Meganes vänstra backspegel var illa repad och hon hade även gråtit en skvätt spolarvätska på den svarta asfalten. Solen gick i moln, fåglarna satte sången i halsen och lukten av vår byttes ut mot stekt ost och krossad spoiler. Sucken hördes till Tynnered.

Men ingen dog och ingen skadades. Daniel lät trevlig på den bredaste göteborgskan och helt allvarligt så är en bil en bil. Hade jag nu haft barn och Daniel råkat toucha i nån av dem så hade jag nog varit argare. Nu käns det bara skönt att jag slipper betala skadan.

Inga kommentarer: