fredag, februari 19, 2010

Middag

För första gången sedan invigningen åt jag idag riktig middag. Kändes... Gott. Kyckling på ett grekiskt ställe. Vill ni se hur det går till när kollektivet Nils-Daniel äter frukost? Titta här.

Imorgon ska jag på super-G. Ska försöka ta mig så snabbt som möjligt till längdskidorna efteråt. Får se om det går. Jag hoppas det.

Idag kom jag på ett smart sätt att få hem bilderna på. Det innehöll, extra minneskort, snabba ben och sammarbetsvillig bildredaktör. Vid starten plåtar jag Björn Ferry. På ena minneskortet sparas råfilen. På det andra, vanligen backupkortet, sparas samma bild som liten jpg-fil. Jag plockade ut jpg-kortet och löpte sen som en gnu ner till presscentret och skickade obehandlade jpg-bilder till bildredaktör David. På ungefär fyra minuter var jag tillbaka på plats vid skjutvallen lagom tills samme Ferry började panga.


Nu ska här sovas snart.

Blogg will be uppdajtet imorgon.

Inga kommentarer: