tisdag, februari 23, 2010

Sjukt stort slalom


När jag vaknade imorse var Daniels säng tom. Bäddad. Obesudlad. Orörd. Ett stygn av oro spreds i mitt bröst. Kan han ha en annan? Någon timme senare när jag precis monterat på stegjärnen på mina sjukt sköna kängor ringer han. Skamset ursäktar han sig i telefon. Det blev sent. Sov hos Joel. Jo tjenare! Jag anar nog hur det gick till. Daniel. Den lilla Lampan med S.

Varit i backen idag. Har haft lite ont i ett knä och när jag i förrgår gick till mediacentrets sjukstuga konstaterades en lättare inflammation i höger knä. Jag fick ett recept på ett piller, men jag har liksom inte haft vägarna förbi ett apotek än... Och det känns ändå mycket bättre idag. Jag, mitt knä och fotoutrustningen tog oss med ovan nämda stegjärns hjälp upp i backen. Herrarna skulle köra storslalom. Hittade en bra plats. Solen har gått i ide så det blev lite dassigt men å andra sidan jämnt ljus.

Lite kul med storslalomen. 104 åkare fanns på startlistan. Allt från Österrikiska förhandsfavoriter och norska fartvidunder till en Mexiare född 1959 och en senegales. Blåbären förgyller.
Här närmast nedan är han senor Von Hohenlohe från Mexiko. Född 1959.




Inga kommentarer: