lördag, augusti 20, 2011

Avresa strax


Då är det dags. Jag har packat mina saker. Tror allt är med. Tre väskor står vid min dörr. Jag ska i tur och ordning åka tåg till Kastrup, flyga flyg till Paris, flyga flyg till Seoul, åka taxi till Yongsan Station, åka tåg till Mokpo. Jag gissar på lite drygt ett dygn på vägarna, rälsarna och i luften. Sweet.
I Mokpo möter jag upp diverse pack från allehanda medier. Vädret verkar enligt prognosen inte direkt vara på topp. Vi kan ju alltid hoppas att Sydkoreanerna tar hjälp av Kina och bombar bort molnen. Sånt har hänt förut.

Efter denna väderrapport så nedtecknar jag "Köp regnställ" i min lista som är märkt "Göra på plats".

Adjö då.

5 kommentarer:

Jonas sa...

Har du kollat om det finns kaveldun i Korea?

NickelKickel sa...

Det ska finnas likande. Kallad kebabgräs och ser precis ut som kebebspett eller kavldun om man vill fast lite mindre resp lite större.

Anonym sa...

Har aldrig riktigt fatta varför varje tidning och byrå i Svedala skickar varsin kamera runt jordklotet. Måste vara billigare att köpa en bild från giganterna som ändå är på plats. Eller?

NickelKickel sa...

Anonym. Jo det är många som tänker som du. Om man jämför hur många svenska fotografer som finns på plats nu och säg för tio eller femton år sedan så är antalet säkert ner på hälften då jämfört med nu. Säkert ännu mer. Vid just detta mästerskap så är det bara fyra fotografer på plats. Expressen och Aftonbladet. Sen är det jag och Scanpixs representant Jonas kommer först till mästerskapsstart i Daegu. Så inte är vi så många som är här. Om vi leker med tanken att detta mästerskap inte hade svenskt fotodeltagande. Då skulle de senaste dagarna vara helt bildlösa. Ingen av de stora byråerna är på de svenska förlägret.

NickelKickel sa...

Och frågan är lite större än så. Ska försöka orka göra ett inlägg om det.