tisdag, augusti 02, 2011

Glesbygd'n



Jag är inte i glesbygd'n. Jag är i Malmö. Jag har idag fått ett plåster. Jag har svarat nej på alla frågor utom en och blodtrycket var bra. Så någon gång i oktober ska jag donera 4,5 dl blod. Det kändes som en bra grej. Nu sitter jag i soffan och tittar med ena ögat på nedan visade klipp och med andra ögat skymtar min kollega Leif R Jansson på SVTs sändning.


Idag kommer Glasgow Rangers till Malmö. Returen som kan ge MFF 70 millar enligt min Glasgowmedresenär mr Larsson.

Som få säkert missat så bröts matchen mellan Djurgården och Malmö FF för ett par dagar sedan. Jag var där. Jag fick lite ont i öronen men inget av knallskotten landade i min absoluta närhet. Vissa hade inte samma tur... Jag är helt övertygad om, efter att ha specialstuderat mina bilder, om att alla knallskott kastats av DIF-anknuta idioter. Den MFF-anknutna mannnen som på bilden nedan får stryk och som enligt vissa DIF-falanger var den som kastade satt vid det aktuella tillfället ett par rader upp och hade händerna efter sidorna.
Men det spelar mindre roll vem som kastade och från var. Idioterna vann igen och förlorade det gjorde en skrämd pojke med sitt lags tröja som omgiven av rustande poliser fick sig en upplevelse som knappast kan kallas trevlig.

1 kommentar:

Martin sa...

Ah, fick mig och tänka tillbaka på mönstringen där man glatt skulle vara nej på alla möjliga sjukdomar, någonstans i mitten inser jag att ett par frågar upp har jag just svarat nej på "Har du 2 pungkulor", undra om den var där som en kontrollfråga :)