söndag, augusti 28, 2011

Fotonörderi

Kvällen bjuder på mästerskapets på förhand kanske största händelse. Fast när mr Gay och mr Powell slängde in handduken så sjönk statusen kanske något. Men ändå. 100 meter är liksom det som mest är på riktigt. Vem är snabbast. Punkt.

Här kommer nu lite fotonörderi. Så här ser målområdet på 100 meter ut just nu.
Vänstra flanken.

Högra flanken.

Mitt framför mållinjen.


Många kameror tänker ni. Ja säger jag.
Hur många kan det tänkas vara? tänker ni.
81 svarar jag.
Hur ser fördelningen ut mellan märkena? Täkner ni?
33 Nikon och 48 Canon svarar jag.

Dock var det ungefär en halvtimme kvar innan deadline på montering. Så om ni nu tittar på tv ikväll och kontrollräknar remotekamerorna och menar att jag spridit desinformation så har ni där förklaringen.

Nästa anhalt. Damfinal i längdhopp med Växjös Klüft.

4 kommentarer:

Angelica sa...

Härligt med nörderi :)

Jonas Dandanell sa...

Var du framme och lyfte på handduken på kameran som sitter på högra flanken? Var har du din förresten?

JanO sa...

Var är din/dina kameror?
Och vad är det för märke/modell på det lilla stativet alla verkar använda?

NickelKickel sa...

Mittenbilden den med vitt på som Jonas tror är en handduk. den är min och det är en plastpåse jag fick när jag köpte mentos i kiosken.

Stativet som jag har heter manfrotto 503c om jag inet missminner mig. Olby. Du kan kolla med den idoga Jens. Han fråga å då kollade jag upp.