söndag, augusti 14, 2011

Zlatan och hans hov


Månaden augusti år 2009 spenderade jag i hälarna på FC Barcelona. Malmöbördige Zlatan Ibrahimovic hade värvats av den katalanska klubben och intresset i Sverige visst knappt några gränser. Mina täntka fyra dag långa resa blev nästan fyra veckor. Det var kul. Jag fann en vän i Johan, upplevde magisk fotboll, tog en bra bild, satt i en taxi som krockade, hängde med handbollsmannen Orsa och fick lift av ryska maffians chaufför. När jag väl kom hem ifrån Spanien åkte jag raka spårte mot norr och sköt efter någon dag en ganska fin älg.

Det var två år sedan. Nu är livet ett annat. Både för mig och Zlatan. Jag bor nu i Malmö och Zlatan är tillbaka i Milano. Fast i dag var han tillbaka ända till Malmö. Zlatan var på ett strålande humör och det syntes riktigt hur han njöt av att vara tillbaka och till på köpet i centrum.



Matchen var bra. MFF stod upp förvånansvärt bra. 2-2 och torsk på improviserade straffar ska man inte skämmas över.

Det har varit lite dåligt på bloggfronten. Men bättring är på väg. Tisdag lämnar jag för Zagreb. MFF ska försöka ta det magiska steget till Champions League. Det hade varit fräckt. Sen är jag hemma torsdag och lämnar sen lördag igen. Det sydliga Korea hägrar. Friidrotts-VM med minimala svenska framgångar att förvänta. Men det kan nog bli helt okej ändå. Ska sambo med Jimmy Wix. Bara en sån sak att slippa vara kortast i resesällskapet är inte mig förunnat varje gång.

Inga kommentarer: