lördag, augusti 27, 2011

Marathon

Godmorgon. Här är det redan lunchtid sen länge och jag kan bara konstatera att John Blund är en sopa! Han vägrar göra sitt jobb. Förvånansvärt pigg imorse trots att jag inte somnade in förrän strax efter 03. Det går i alla fall åt rätt håll. Klev upp sju och åt nötter till frukost. Anlitade en taxichaufför som nästan fick en hjärtattack när han såg alla avspärrningar och poliser som vinkade än hit än dit med sina röda lysrörsbatonger. Tillslut, via bakgator, gränder och stora alléer kom vi fram. Plåtade starten och knatade sen ut för att fota första varvet. Bommade totalt och firade med en kaffe och macka på ett fik. På andra varvet lyckades jag nypa ett par bilder och begav mig sedan till målfållan där totalt kaos uppstod. TV ville en sak, fotograferna en andra och fotochefen en tredje. Själv allierade jag mig med en tv-fotograf och fick lov att stå kloss i kloss med honom mitt framför mållinjen.

Blev bra och nu ska jag sticka på stan och köpa regnställ samt äta lunch. Ikväll 20.00 lokal tid börjar kvällspasset. Det känns gött att det är igång.

3 kommentarer:

Jonas sa...

Nu börjar det roliga.
Regn är bra, sol är bra, allt är bra väder om man bara är laddad.
Och det är du.
Se nu till att köra hårt, fortsätt att ta fina närbilder på ansikten och kroppsdelar.

Kör hårt, snart är det älgjakt.

Jonas sa...

Sova är bara något för mesproppar!

NickelKickel sa...

Gott Jonas! Tack. Nu taggar jag igång.