tisdag, augusti 16, 2011

Zagreb och minnen av den tid som flytt

Anlände i Kroatiens huvudstad för en timme sedan. Har checkat in och provar just nu den oväntat kvicka internetlinan. Känns lovande. Jag var här senast i januari 2009. Då var det kallt och lite grått och jag och Gummen från allehanda delar av Ystad gick på klubb där vi blev blåsta på öl samt såg knarkande kroater. Det var ett tag sen och jag minns att jag promenerade staden ganska flitigt samt att vi bodde på ett hotell som var en rest ifrån Titotiden.

Jag minns ett oorganiserat och klumpigt mästerskap där internet strulade och där informationsdisken svarade "No. We dont know. We are just information". Allt sammantaget dämde upp ett agg. Vreden togs tack och lov inte ut på informationstjejerna utan det var till slut en långsam och läckande kaffemaskin som fick Rebecca att förlösa hatet. Det är ett fint minne.


Denna gång är händer utbytta mot fötter. I kväll tränar och presskonfererar Malmö FF och då ska väl jag stå där i den 30 gradiga värmen och fota gissar jag. Men nu. Nu är det hög tid för en bättre lunch.

Inga kommentarer: